کد مطلب:231593 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:228

دعاء عافیت
42- سعد بن سعد از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه فرمود: این است دعاء عافیت.

«یا الله، یا ولی العافیة و المنان بالعافیة، و رازق العافیة، و المنعم بالعافیة، و المتفضل بالعافیة علی و علی جمیع خلقه، و رحمان الدنیا و الآخرة و رحیمهما، صل علی محمد و آل محمد، و عجل لنا فرجا و مخرجا، و ارزقنی العافیة، و دوام العافیة فی الدنیا و الآخرة، یا أرحم الراحمین».



[ صفحه 582]



43- سید بن طاووس - رضوان الله علیه - دعای بسیار مفصلی در این باب از حضرت رضا (ع) نقل كرده است و ما از ذكر آن خودداری نمودیم.

در فضیلت آیةالكرسی و تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام

44- حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علی (ع) روایت كرده كه حضرت رسول (ص) فرمود:

هر كس آیةالكرسی را صد مرتبه قرائت كند مانند كسی است كه در همه عمر خداوند را عبادت كرده باشد.

45- ابراهیم بن مهزم از مردی روایت كرده كه حضرت رضا (ع) فرمود هر كس در هنگام خوابیدن آیةالكرسی را بخواند از فلج در امان خواهد بود، و هر كس بعد از هر نماز آن را قرائت كند هیچ گزنده او را آزار نخواهد رسانید.

46- حضرت رضا (ع) فرمود: دو برادر نزد حضرت رسول آمدند و گفتند: یا رسول الله ما در نظر داریم برای تجارت به شام برویم، دعائی به ما تعلیم فرما.

نبی اكرم فرمود: هرگاه در منزلی فرود آمدید و نماز عشاء را قرائت كردید و خواستید بخوابید تسبیح زهراء و آیةالكرسی را بخوانید، و از هر گزندی محفوظ خواهید بود.

هنگامی كه آنها از مدینه بیرون شدند چند نفر دزد دنبال آنان روان شدند، پس از اینكه در منزلی فرود آمدند، دزدان كودكی را فرستادند تا بنگرند آن دو جوان بازرگان در چه حال هستند.

كودك رفت و جریان آن دو نفر را كه در كجا خوابیده اند مشخص كرد و بازگشت



[ صفحه 583]



و برای دزدان تعریف كرد.

آن دو بازرگان پس از اینكه نماز خواندند تسبیح حضرت زهراء و آیةالكرسی را قرائت كردند و خوابیدند، غلام بار دیگر برگشت و آمد كه بازرگانان را به دزدان نشان دهد و لیكن مشاهده كرد یك دیواری دور آنها كشیده شده است.

غلام بار دیگر نزد دزدان آمد و گفت: دیواری بر آنها كشیده شده است و دسترسی به آنان نیست.

دزدان گفتند: خداوند تو را رسوا كند از ترس دروغ می گوئی، دزدان از جای خود برخواستند و آمدند و لیكن با دیواری بلند روبرو شدند، و كسی را در آنجا مشاهده نكردند.

روز بعد در هنگام صبح دزدان نزد آنها آمدند، و گفتند: شما دیشب كجا بودید.

گفتند: ما در همین جا بودیم و از جای خود حركت نكرده ایم.

دزدان گفتند: ما آمدیم در اینجا یك دیوار بلند مشاهده كردیم، اینك داستان خود را برای ما بازگو كنید، آن دو بازرگان گفتند: ما نزد حضرت رسول (ص) رفتیم، آن جناب تسبیح زهراء و آیةالكرسی را به ما تعلیم فرمود و ما هم طبق فرمان آن حضرت عمل كردیم.

دزدان گفتند: شما آسوده باشید به خداوند سوگند دیگر شما را تعقیب نمی كنیم و هیچ دزدی قدرت ندارد به شما دستبرد بزند.